Kender du Googles rangering faktorer?

Google har over 200 SEO ranking faktorer, og alle disse faktorer kan have en indflydelse på din hjemmesides placering i søgeresultaterne, da Google netop bruger dem i forhold til indeksering af hjemmesider. Det er derfor nødvendigt, at du optimerer så mange af disse faktorer som muligt, hvis du gerne vil længere op i søgeresultaterne og dermed blive mere synlig for besøgende. De mange faktorer kan dog være svære at finde rundt i, men et godt sted at starte er ved sit domæne, og så kan man arbejde sig videre derfra med de andre google rangering faktorer.

1) Søgeordet i URL’en 

At have søgeordet i URL’en kan spille en stor rolle, da Google markerer det med fed. Det kan have den effekt, at domænet bliver rankeret højere. 

2) Det første ord i URL’en

Søgeordet i URL’en vil desuden spille en endnu større rolle, hvis det står som det første i URL’en frem for i slutningen. Hvis søgeordet eksempelvis er smykker, så skal domænet helst hedder smykkertilgodepriser.dk frem for godepriserpåsmykker.dk. 

3) Længden og endelser 

Selve længden på dit domæne spiller også en rolle. Det skal naturligvis være legitimt, men det skal også give mening og være skåret ind til benet. Det er eksempelvis bedre med domænet smykker-online.dk frem for dukankøbesmykkeronlineher.dk. Derudover skal du også overveje endelsen på domænenavnet – skal det være .dk eller .com? Det kommer an på, om du vil rangere højt i Danmark eller hellere vil være mere global.